Friday, September 3, 2010

tentang perasaan seseorang (hanya dia di hatiku...)

biarpun susah diterima kepala otak aku tapi aku tak boleh boleh lupakan dia begitu sahaja..mengapa sedangkan dia tidak pernah mengungkapkan kata-kata manis padaku..sejauh mana kasih sayangku padanya sampai aku sendiri tak dapat mengetahuinya.walaupun lelaki begitu ramai yang ingin bersamaku..benar aku boleh menerima mereka dengan begitu mudah tapi aku menipu diri sendiri kerana walaupun aku berjalan dengan lelaki tu aku tetap mengingatinya..salahkah aku untuk melupakan dia..tetapi semakin aku igin melupakan dia semakin dia makin dekat di fikiranku..

tidak pernah sekali untuk dia faham perasaanku..begitu lama aku menunggunya hanya untuk dia..begitu banyak juga airmata aku habis kerana dia bila teringatkan dia..kenakalannya,cara dia buat lawak,comitmentnya dalam pelajaran,ketika mengikut aktiviti jungle tracking,dia suka makan sup,suka makan berbawang,dengan motornya yang bising bila ke sekolah,sentiasa ingin cepat bila tyme rehat,masa jalan sama-sama bila ambil biasiswa..sentiasa dalam ingatanku..

sekarang dia semakin jauh mendalami ilmu dan semakin jauh juga perkenalan kami..dan keyakinanku bahawa dia tak kan pernah memandang aku pun sama sekali..takkan sekali.aku begitu malu dengan diri sendiri mengungkap perasaan pada dia..tapi jawapan yang sentiasa dalam ingatan aku HANYA KAWAN TAK LEBUH DARI ITU.jawapan itu yang seolah-olah aku begitu hina di matanya..sekarang ni kami semakin dekat tak seperti dulu..tapi walaupun dekat tak ada maknanya tak pernah jumpa..biarpun dia tak pernah ingat tentang aku cukuplah sekadar aku mengingatinya,mendoakan kejayaannya,dan sentiasa menunggu untuknya..

diantara impianku adalah bersama dia,dia meminta maaf padaku,meraih impian bersama..

No comments:

Post a Comment