Saturday, September 24, 2011

penerimaan di atas segala penderitaan

peringkat-peringkat sebelum kematian adalah yang terindah dari seseorang merasainya..sungguh ia penghargaan dari ALLAH S.W.T ianya penuh dengan kesakitan,dengan kegembiraan,dengan tangisan.tapi di antara semuanya ialah dengan MENUTUP MATA


sungguhpun aku semakin mendekati alam yang ingin ALLAH serahkan kepada umatnya yang meminjam..ianya diambil semula oleh ALLAH.pahit manis dalam kehidupan dunia adalah takdir daripadaNYA dalam mengejar matlamat utama dalam agama seseorang iaitu islam.


keikhlasan semakin hendak dicapai apabila mendapati diri bakal mendapat penghujung jalan..keikhlasan kepada ALLH semata-mata.
aku ikhlaskan agamaku adalah islam
aku ikhlaskan diriku hanya pada ALLAH semata-mata
aku ikhlaskan segala yang berlaku di dunia semata-mata kerana ALLAH 


tercetusnya cinta dalam diriku melalui sms dari ALLAH yang penuh dengan kepadatan,kelengkapan,ketepatan menelitinya tetapi aku menolak dengan pada peringkat pertama sehingga aku menyimpan segala memori yang sedia ada dlam hard disk di otakku..walaupun ianya penuh dengan virus-virus yang terjadi di dunia tetapi dengan antivirus dari ALLAH ianya bersih dari cacat cela..tidak kira sekuat mana virus itu.


jika aku di tempat seseorang yang mengalami sesuai dengan perintahNYA aku ikhlaskan apa yang berlaku selama ini,mahupun perhubungan,persengketaan,penerimaan,pergaulan,percintaan,serta penghormatan yang tak pasti..AMIN....

No comments:

Post a Comment