Saturday, August 20, 2011

hikmah di sebalik keadaanku

assallammualaikum,.alhamdulillah aku di uji dengan pelbagai dugaan untuk aku sampai ke tahap ini...
tapi itu tidak bermakna aku mengalah,akumasih lagi berpegaang kuat dengan keinginan anak kampung yang sentiasa dapt sokongan mamak bapakku yang tercinta.
kenyang perut ku adalah rezeki yang di beri ALLAH S.W.T kepada mamak bapakku dalam usaha mereka..
benar aku memang sampai jauh dari sabah,dari kampung halaman tapi tidak sejauh kekuatan mamak bapakku dlam memberi aku peluang sebegini..

aku rindu setiap panggilan dari mamak dan bapakku apa lagi bila waktu yang sentiasa dinantikan oleh semua orang.hari raya semua keluarga berkumpul tetapi tidak keluargaku..
abang,kakakku jauh dari aku,lama sudah tidak jumpa,keinginan mencium tangan dan memeluk mereka begitu jauh sekali untuk aku dapat...
seolah-olah apa yang berlaku sekarang ingin aku putarkan ketika kecil dimana semuanya sentiasa ada.
ukur kaki dengan tali rapiah kemudian mamak beli kasut mengikut ukuran itu.
kalaw baju mesti beli yang sama semuanya.
bapakku akan bilang sapa blm ada kasut lagi..tapi sekarang susah untuk kembalikan semua..
pagi raya berkumpul dengan lauk yang dimasak mamak makan dengan buras.

sekarang sendiri dalam bilik asrama..
lihat gambar kuarga tanpa apa2 yg dibuat untuk persiapan
buku jadi santapan hari raya nanti,
elak dengar lagu raya sangat nanti makin laju tangisan

walaupun apa yang berlaku banyak hikmah yang mengajar aku sabar,erti sebuah keluarga,ikhlas yang sepenuhnya,terutama sekali dengan ALLAH S.W.T..
indahnya sentiasa mengadu kepadaNya..

sekarang apa pun aku sentiasa ingin memenuhi keinginan mamak bapakku..
tak perlu orang yang ada di belakang yang sentiasa ingin aku jatuh..buat macam angin lalu jak..

p/s chayo2....



No comments:

Post a Comment